2. Verkeer, vervoer en waterstaat

Wat gaan we doen in 2024?

Verkeersveiligheid, bereikbaarheid en verduurzaming (doelen 1, 2 en 3)
Met onze projecten werken we integraal aan de doelen verkeersveiligheid, bereikbaarheid en verduurzaming. In 2024 zijn dat:

  • We voeren de volgende projecten vanuit het Maatregelenprogramma GMP-plus in Huissen uit:
    • Groot onderhoud bochten Karstraat.
    • Realisatie vrijliggende fietspaden rotonde Stadswal-Huismanstraat.
    • Reconstructie Bredestraat-zuid.
  • We bereiden de volgende projecten vanuit het Maatregelenprogramma GMP-plus voor:
    • Rotonde Van der Mondeweg (Haalderen), inclusief aansluiting Hof van Klein Baal.
    • Reconstructie Bredestraat-noord (Huissen).
    • Reconstructie Huismanstraat (Huissen).
    • Reconstructie Papenstraat (Bemmel).
  • We besluiten over eventuele vervolgstappen naar aanleiding van de resultaten van de verkeersstudie bedrijventerrein Pannenhuis en het verkeersonderzoek fietsinfrastructuur.
  • Vanuit het Maatregelenprogramma GMP-plus gaan we aan de slag met de volgende verkeersonderzoeken:
    • Vormgeving kruispunt Karstraat-Stadswal-Polseweg-Gochsestraat (Huissen).
    • Monitoring vrachtverkeer Huissen.
    • Monitoring motoren op de dijkwegen.
  • Voor de uitvoering van de volgende riool- en onderhoudsprojecten wordt financieel bijgedragen uit het GMP-budget:
    • Rioolvervanging Gochsestraat (Huissen).
    • Groot onderhoud Stadsdam-Looveer (Huissen).
    • Kruispunt Karstraat-Zandsedwarsstraat (Huissen).
    • Aanpak kruispunt Loostraat-Keizersallee-Heirweg (Huissen).
    • Reconstructie Karstraat (Bemmel), tussen Deellaan en Kazematten.
  • We starten met de uitvoering van het project Fietsvoorzieningen De Plak (Bemmel). Hiervoor is een bijdrage vanuit Park Lingezegen toegezegd. Ook is een aanvullende provinciale subsidie aangevraagd. De fasering van de uitvoering is deels afhankelijk van de vervanging van het viaduct De Plak in het kader van het project ViA15.
  • We breiden de openbare laadinfrastructuur voor elektrische auto’s uit.
  • Samen met de Groene Metropoolregio werken we aan:
  • De planvorming voor een snelle fietsroute tussen Huissen en Arnhem.
  • De planvoorbereiding van mobiliteitsmaatregelen die voortkomen uit de studie Gebiedsaanpak A325-N325.
  • Een maatregelenpakket dat besproken kan worden met het ministerie voor knelpunten in verband met de vertraagde realisatie van de doortrekking A15 en de toenemende mobiliteitsdruk in de regio.
  • Naar aanleiding van aangenomen moties in 2022-2023 gaan we:
    • Een verkeersonderzoek doen naar een veilige fietsroute tussen rotonde Karstraat-Nijverheidsstraat en Huissen-Zand via de Hortensialaan;
    • Een plan van aanpak opstellen voor de reconstructie van de Polseweg.
  • We actualiseren de Nota Parkeernormen in verband met duurzame mobiliteit en de afspraken in de Woondeal 2.0.
Deze pagina is gebouwd op 10/31/2023 13:42:38 met de export van 10/31/2023 13:32:28