9. Bestuur en ondersteuning

Wat willen we bereiken?

Wat willen we bereiken?

Een gemeente die midden in de samenleving staat en zijn dienstverlening daarop afstemt.
Want lokale democratie maken we samen. Daarbij past een Lingewaardige dienstverlening die aansluit bij wat inwoners en organisaties nodig hebben. We zijn toegankelijk, maken duidelijke afspraken, we zijn open en werken samen. Dit doen we met onze inwoners, ondernemers, maatschappelijke organisaties en partners.
Voor onze klanten is het gemakkelijk om gebruik te maken van onze dienstverleningskanalen en ze weten wat ze van ons kunnen verwachten. We schrijven heldere en begrijpelijke teksten.

Inwoners van Lingewaard hebben belang bij een goed functionerend en integer bestuur én organisatie. Een gemeente die het goede doet, ook als niemand kijkt. Wij zijn verantwoordelijk voor het in goede banen leiden van verschillende maatschappelijke opgaven op lokaal niveau. Een integere gemeente draagt bij aan de legitimiteit van het overheidshandelen.

Opgaven beperken zich niet altijd tot onze gemeentegrenzen of kunnen we niet altijd alleen als gemeente Lingewaard realiseren. Daarom werken we samen met onze partners in de regio. Voor een goede samenwerking is het nodig dat partners op ons kunnen rekenen.   

Onze doelen zijn:
1.   Een gemeente die midden in de samenleving staat en zijn dienstverlening daarop afstemt.
2.   Een transparant, professioneel en betrouwbaar bestuur.
3.   Een betrouwbare en sterke partner in de regio.

Indicator

Meetbaar resultaat

W2022

B2023

B2024

B2027

Klantwaardering
dienstverlening

  • Totaal
  • Digitaal
  • Balie
  • Telefonie

Gemiddeld rapportcijfer
Totaalwaardering voor alle
drie de kanalen

7,1
7,6
8,4
6,9

7,6
7,6
8,0
7,0

7,6
7,6
8,0
7,0

7,6
7,6
8,0
7,1

Gemiddelde wachttijd aan
de balie

Percentage balieklanten
geholpen binnen de
servicenorm van max. 10
min.

88%

93%

93%

90%

Afhandeling meldingen openbare ruimte (MOR)

  • Groen / openbare verlichting / straatmeubilair
  • Afval / wegen / verkeer
  • Acute problemen welke een bedreiging zijn voor de openbare veiligheid

Percentage dat melder is geïnformeerd binnen de servicenorm van 5 werkdagen

Idem

Afhandeling melding binnen 24 uur

83%

84%

100%

93%

86%

100%

93%

87%

100%

94%

88%

100%

Deze pagina is gebouwd op 10/31/2023 13:42:38 met de export van 10/31/2023 13:32:28