Wat willen we bereiken?
Een gemeente die midden in de samenleving staat en zijn dienstverlening daarop afstemt.
Want lokale democratie maken we samen. Daarbij past een Lingewaardige dienstverlening die aansluit bij wat inwoners en organisaties nodig hebben. We zijn toegankelijk, maken duidelijke afspraken, we zijn open en werken samen. Dit doen we met onze inwoners, ondernemers, maatschappelijke organisaties en partners.
Voor onze klanten is het gemakkelijk om gebruik te maken van onze dienstverleningskanalen en ze weten wat ze van ons kunnen verwachten. We schrijven heldere en begrijpelijke teksten.
Inwoners van Lingewaard hebben belang bij een goed functionerend en integer bestuur én organisatie. Een gemeente die het goede doet, ook als niemand kijkt. Wij zijn verantwoordelijk voor het in goede banen leiden van verschillende maatschappelijke opgaven op lokaal niveau. Een integere gemeente draagt bij aan de legitimiteit van het overheidshandelen.
Opgaven beperken zich niet altijd tot onze gemeentegrenzen of kunnen we niet altijd alleen als gemeente Lingewaard realiseren. Daarom werken we samen met onze partners in de regio. Voor een goede samenwerking is het nodig dat partners op ons kunnen rekenen.
Onze doelen zijn:
1. Een gemeente die midden in de samenleving staat en zijn dienstverlening daarop afstemt.
2. Een transparant, professioneel en betrouwbaar bestuur.
3. Een betrouwbare en sterke partner in de regio.
Indicator | Meetbaar resultaat | W2022 | B2023 | B2024 | B2027 |
---|---|---|---|---|---|
Klantwaardering
| Gemiddeld rapportcijfer | 7,1 | 7,6 | 7,6 | 7,6 |
Gemiddelde wachttijd aan | Percentage balieklanten | 88% | 93% | 93% | 90% |
Afhandeling meldingen openbare ruimte (MOR)
| Percentage dat melder is geïnformeerd binnen de servicenorm van 5 werkdagen Idem Afhandeling melding binnen 24 uur | 83% 84% 100% | 93% 86% 100% | 93% 87% 100% | 94% 88% 100% |